üveg ékszer - üvegékszer - modern - egyedi

üvegékszer, üveg ékszer, modern, gyűrű, medál, bross, tányér, életmód, design, divat, trend, recept, iparművész

2008. október 13., hétfő

WAMP és rizsfelfújt

Tegnap wamp volt, s hogy én is kint voltam meg kellett oldani a család étkezését. Mivel a férjem, bár vendéglátós, inkább gazdasági szempontból közelíti meg a szakmáját, mintsem a gasztronómia felől, ezért, ha nem vagyok otthon, akkkor előre elkészítem a család ebédjét. A és B menü létezik. Nem azért mert idáig terjed a konyhaművészetem, hanem ez két előre elkészíthető és jól melegíthető étel, amit a gyerekek szeretnek és lelkesen esznek:
A. rakott krumpli
B. rizsfelfújt

Mivel a legkisebb gyerkőc még nem fogyaszt tejterméket és a nagyoknak sem sűrűn adok, ezért a B menüt választottam. Íme:

rizsfelfújt
És a recept:
500g rizs
2 l szójatej
4 dl víz
reszelt citromhéj
cukor érzésre
2 ek. liszt
10 dkg vaj
8 tojás

A rizs felteszem főni vízben és szójatejben, egy kis reszelt cirtomhéjjal együtt. (Ennél a pontnál tilos leülni blogokat olvasni, mert tuti kifut!). Mikor már rendesen dagadnak a rizsszemek, lehúzom a tűzről és lefedve tartom, míg ki nem hül. Ekkor hozzáadok 2 ek. lisztet, a vajat, kevés cukrot és a tojás sárgáját. A végén jó keményre verem a tojás fehérjét és ővatosan beleforgatom. Az egész masszát kivajazott, kilisztezett tesibe töltöm és 170C-on légkeveréssel sütöm. Ha nagyon pirul a teteje, akkor ráteszek egy fehér lapot!
Baracklekvárral (ezért kell a kevés cukor!) isteni finom!

Címkék:

2 megjegyzés:

Blogger Kata írta...

A rizsfelfújtad igazán ínycsiklandóan néz ki. Lehet hogy sütök én is egyik nap. :o)
Amikor kicsi voltam a nagymamám mindig málnaszörpöt tett a rizskoch tetejére.

14/10/08 1:56 du.  
Blogger Pásztohy Panka írta...

Szia Zsuzsi!
Megújítottam a blogomat, és szeretném feltenni az a látogatószámlálót amit mondtál.
Honnan is lehet letölteni?
Köszi:
Panka

18/10/08 8:54 de.  

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal